open ratio's blijven dalen Header

E-mail marketing: open ratio’s blijven dalen, dit is waarom

Een nieuw onderzoek van MailerMailer dat zo’n 1.1 miljard (ja miljard!) emails heeft onderzocht kwam tot een aantal verse trends rondom email marketing.

Hier is de essentie:afbeelding mail openen

  • Maandag heeft de hoogste gemiddelde open ratio’s.
  • Waar op maandag en vrijdag de clicks het hoogste waren in de eerste helft van 2014, was dit vooral zo op zondag in de tweede helft van het jaar.
  • Musea & Galeries hadden de hoogste open ratio van 24,9% gemiddeld.
  • Mailings verstuurd tussen 18:00 en 02:00 hadden de hoogste open ratio’s.
  • Ontvangers openden meestal de emails binnen één uur en de helft binnen vijf uur.
  • Emails met gepersonaliseerde content hadden hogere open- en click ratio’s (LET OP: dit betrof content ‘in’ de mailing, bij personalisatie in de mailing had het juist een tegenovergesteld effect).
  • Berichten met een lengte van 28 tot 39 karakters kregen de hoogste open ratio’s and click ratio’s. (Dit is langer dan voorheen. Dit wordt mogelijk verklaard door de grotere mobiele beeldschermen).

Dalende open ratio’s worden waarschijnlijk veroorzaakt door de steeds hogere standaard waaraan de kwaliteit en relevantie van email content aan moet voldoen.

Groeiende open ratio’s en click ratio’s worden daarentegen toegewezen aan verschillende factoren zoals betere tests en email marketing besluiten (data driven), beter gebruik van groeiende beeldschermen (meer relevante beelden) en Gmail’s shift waarin ze automatisch beelden en plaatjes laden.