infographic goede doelen communiceren

Hoe communiceer je de impact van jouw goede doel?

Elke organisatie die geld ophaalt moet communiceren over de impact van hun activiteiten. Of je nu miljoenen ophaalt met Alp d”HuZes of dat je een paar duizend euro in de buurt bijelkaar sprokkelt voor een nieuwe speeltuin. Elke donateur wil uiteindelijk altijd weten “Was this money well spend?”

Impact van de vrijwillige brandweer communiceren met een infographic

De Georgia South Pacific Bucket Brigade heeft hier een goede oplossing voor gevonden. Zij halen geld, spullen en steun op voor de vrijwillige brandweer in hun regio. Hiervoor hebben zij een infographic gemaakt waarbij zij verschillende doelen bereiken.

  • Maak duidelijk hoe groot het aandeel is van jouw goede doel in het geheel
  • Geef aan dat dit geld kost
  • Maak tastbaar hoezeer dit goede doel nodig is
  • Maak duidelijk dat jouw bijdrage dit alles mogelijk maakt
  • Vergeet niet jezelf als goed doel niet te noemen

infographic goed doel