Aandachtsspanne Header

Hoe ga je om met de steeds kortere aandachtspanne van jouw doelgroep (infographic)

Oh wat zijn we tegenwoordig makkelijk af te leiden. Wist je bijvoorbeeld dat de gemiddelde persoon zo’n 1500 keer per week zijn telefoon checkt? En dat je nu misschien al afgeleid bent door een appje, push bericht of email!

In een digitale wereld iemands aandacht vasthouden is lastig. Daarnaast wordt dit alleen maar lastiger. Onze aandacht wordt niet alleen vaker getergd door afleidingen maar neemt daardoor ook structureel af. Gemiddeld is onze aandachtspanne nu gekrompen naar 8.25 seconden. Dat is wel heel erg kort.Aandachtsspanne_steeds korter

Online vertaalt zich dit in drastische cijfers. Een gemiddelde website bezoeker vertrekt in slechts 10 tot 20 seconden alweer van de website. Dat is een erg korte tijd om iemand ervan te overtuigen om jouw diensten te gebruiken of jouw producten aan te schaffen.

Dus wanneer jij jouw publiek wilt bereiken is het belangrijk om te weten hoe aandacht werkt en wat je als marketing professional daaraan kunt doen. Om je hierbij alvast te helpen hebben wij een leuke infographic gemaakt!