tanden_v2

Als je als tandarts meer moet overtuigen.

Ook artsen moeten tegenwoordig aan marketing doen, maar hoe doe je dat? De zorg bestaat dat marketing al snel teveel draait om mensen angsten aan te praten. Veel artsen vinden de ‘Prescan’ filmpjes -waarbij mensen worden bang gemaakt over wat voor tumoren en ziektes ze allemaal zouden kunnen hebben – maar niks.

Hoe bedrijf je als arts dan marketing?

Veel artsen doen er goed aan om bij het begin te beginnen, namelijk om te communiceren. Voorlichting is vaak een rol die artsen beter ligt en met alle goedkope communicatiekanalen (zoals Facebook) of marketingautomatiseringstools (zoals nieuwsbrieftools en anderen) is dit een betrekkelijk makkelijke manier in contact te blijven met je patiënten.

Hierbij kan je natuurlijk niet alle wetenschappelijke informatie één op één doorsturen. Daar zal een redactieslag gemaakt moeten worden.

Infographics over het voordeel van goede tandverzorging

In de VS is het -nog meer dan in Nederland- geen vanzelfsprekendheid dat je tandheelkunde meeneemt in je zorgverzekering.

Hier twee voorbeelden van infographics die tandheelkundigen in de VS gebruiken om ervoor te zorgen dat hun klanten hun tanden serieus gaan nemen.

infographic voor tandartsen

infographic voor artsen