Micrographics

Micrographics zijn kleine losse graphics welke voor verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden. Zo zijn deze visuals ideaal om te verspreiden via diverse social media kanalen en om uit te printen op flyers, posters en whitepapers. Om optimaal gebruik te maken van Micrographics kunnen ze op social media ingezet worden als ‘teasers’ om mensen naar een bepaalde website of pagina te lokken. Een variant hierop zijn InfoGIF’s. Dit zijn bewegende Micrographics welke ook als Microcontent gebruikt kunnen worden en verspreid kunnen worden via social media. Deze zijn echter niet uit te printen.

De Infograaf houdt bij het creëren van Micrographics en InfoGIF’s rekening met de verschillende eisen van diverse social media kanalen. Dit zorgt ervoor dat de content op ieder kanaal optimaal naar voren komt en de meeste impact heeft. Denk hierbij aan afmeting, groote en de hoeveelheid tekst in de graphics.

Bekijk onze voorbeelden!


De ANWB wilde in de zomer van 2014 meer bereik genereren op social media. Met de microcontent uit deze infographics wist de ANWB minstens 230% meer shares en likes te krijgen uit haar posts.. Lees meer.

Deze maand start stichting DOEN start in samenwerking met New Venture de ‘DOEN Energie[s]topper’. Dit is een nationale competitie voor ondernemers met innovatieve initiatieven.. Lees meer.